About Cookies on this site

We use cookies to collect and analyse information on site performance and usage, to provide social media features and to enhance and customize content and advertisements.

Learn more

Cookies used on the site are categorized and below you can read about each category and allow or deny some or all of them. When categories that have been previously allowed are disabled, all cookies assigned to that category will be removed from your browser. Additionally you can see a list of cookies assigned to each category and detailed information in the cookie declaration.

Safa Brian je bezpochyby jedním z nejslavnějších bývalých kurýrů na kole v okolí. Přidejte se k němu při jeho návratu do megapole Mexika, města, kde plánoval strávit prázdniny a kde nakonec zakotvil na 6 let, kde se dal poprvé na silniční cyklistiku a založil svou první společnost - cyklistickou kurýrní službu. Spolu s kamarádkou se Safa vydává na svém kole SCOTT Foil RC na rychlou vyjížďku, která ho povede z tepajících ulic města na sopku a zpět.

Nikdy jsem neplánoval, že budu žít v Mexiku, ale prázdniny tady se brzy změnily na šestiletý pobyt v této megapoli. Bylo to město mých několika „poprvé“. Poprvé jsem musel žít někde, kde angličtina nebyla prvním jazykem. Tady jsem založil svou první společnost, kurýrní službu. A taky jsem tu začal poprvé jezdit na silničním kole. Veškerý svůj dospělý život jsem trávil ve spěchu v centrech měst po celém světě, a tak jsem zatoužil po čerstvém vzduchu a absenci aut. Abyste v Mexiku našli kombinaci těchto dvou věcí, musíte „šplhat“.

Město leží ve 2300 m nad mořem, na dně starého jezera, obklopeno horami a sopkami. Jakmile začnete stoupat z tohoto kotle, očekává vás jiný svět. Po letech strávených výjezdy nad 3000 metrů na trekovém kole, jedna rychlost a brzdy, jsem si nakonec pořídil silniční kolo a začal se pouštět dál a rychleji než dřív.

Místo večírků o víkendech jsem se vydával vysoko na planiny, od šortek na surf a trička jsem přešel na oblečení z lycry. Silniční kola mě prostě chytla. Je tu toho k vidění a objevování tolik a ujedete spoustě hluku a znečištěného ovzduší.

Měl jsem to potěšení, že se ke mně na vyjížďku přidala má dobrá přítelkyně Ana Puga. Ana je průmyslová návrhářka, rodačka z Mexika a skvělá cyklistka. Pořádal jsem spoustu undergroundových závodů a akcí na kole a Ana vždycky přišla závodit, přičemž se většinou ocitla na pódiu, a taky mi pomáhala s organizací.

Účastnila se také kritérií po celém světě a pokračuje v tom dodnes. Vybral jsem klasický okruh, který vede z jihu města a znovu do něj vstupuje na západě.

Nejzásadnější stoupání je Ajusco. Obřích 30 km, velmi oblíbených u místních cyklistů. Vzpomínám, že jsem tu často trénoval a závodil. Většinou se jede nahoru a dolů stejnou trasou, ale při výpravných dnech se jede přes vrchol. Cesta se plíží nahoru do 3600 metrů a pak začíná klesat. Mexiko zůstává za vámi a vjíždíte do státu Mexiko.

Podle stavu silnic poznáte, že už nejste v hlavním městě, jsou plné výmolů, krajinou se potulují stovky toulavých psů, auta se vyskytují jen zřídka.

Hrbolatým sjezdem se dostáváme do Xalatlaca, venkovského města a největší zastávky po cestě. Dobré jídlo je v Mexiku, ať už zastavíte kdekoli, ale pro celodenní výletníky z města je oblíbená „la Marquesa“, další destinace na našem okruhu. Před závěrečným stoupáním k domovu jsme se občerstvili několika posledními quesadillami.

Dostat se zpátky do hlavního města většinou obnáší velký sjezd. Čím více klesáte, tím je frekventovanější. Ani dnešek nebyl jiný. Jedeme po dálnici, projíždíme mýtnou bránou a v rychlosti se  proplétáme mezi auty a autobusy. Prostě další den v CMDX. V Mexiku už nebydlím, ale bylo skvělé, že jsem se mohl vrátit, zažít ten chaos a krásu, užít si místa, kde jsem dřív trénoval a strávit nějaký čas s přáteli.

A absolvovat to celé na Foilu Ultimate bylo třešničkou na dortu. Nikdy by mě nenapadlo, že velkoměstem Mexiko proletím na špičkovém závodním kole.